תפקידים מרתקים בתעשיית הביוטק

28/08/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

בתעשיית ההייטק יש כמה סקטורים חדשניים, אשר תוספים תאוצה בשנים האחרונות ועשויים לשנות את העולם מקצה לקצה. אחד התחומים החשובים, וגם החמים ביותר, הוא תחום הביוטק.

חולמים על עבודה בתחום, אשר מייצר כל הזמן תפקידים חדשים? זה הזמן להכיר תפקידי ביוטק שונים בהם תוכלו להתברג בעתיד הקרוב או הרחוק. כל תפקיד עשוי לדרוש כישורים אחרים, להעניק לכם תחומי אחריות מגוונים ולהצעיד אתכם בשלל מסלולים מרתקים.

ביוטכנולוגים

זהו התפקיד המקורי בתחום, ממנו נוצרו שלל התפקידים האחרים, אך הוא נותר משמעותי מאוד בפני עצמו. ביוטכנולוגים חוקרים את התכונות של אורגניזמים חיים כדי לפתח מוצרים, תהליכים וטכנולוגיות חדשות, במטרה לפתור את בעיות הבריאות הגדולות ביותר העומדות בפני הציבור. 

לעתים קרובות הם אחראים ליצירת, ביצוע ומעקב אחר ניסויים, שמטרתם לפתח מוצרים וטיפולים לשיפור איכות החיים. חלק גדול מעבודתם מתבצע במעבדה, לעתים קרובות בסביבה מבוקרת.

מהנדסים ביו-רפואיים

מהנדסים ביו-רפואיים אחראיים על חקירת ההיבטים ההנדסיים של תהליכים ביולוגיים באורגניזמים חיים, ועל תכנון ופיתוח פתרונות תוכנה וחומרה ליישומים רפואיים. כמו כן, הם מתכננים מכשירים רפואיים עבור אבחון מחלות ואפילו החלפת חלקי גוף.

מהנדסים עשויים להיות מעורבים גם בתכנון, התקנה, תחזוקה ובדיקת ציוד במתקני בריאות. לעתים קרובות, עליהם להכשיר אנשי מקצוע בתחום הבריאות לשימוש בציוד.

ביוכימאים

ביוכימאים חוקרים את העקרונות הכימיים של אורגניזמים חיים ותהליכים ביולוגיים, על מנת להבין את ההשפעות הפוטנציאליות של תרופות חדשות וקיימות. בין השאר, הם חוקרים את המוטציות הגנטיות המובילות לסרטן, במטרה להבין כיצד אפשר להתערב בתהליך. 

ביוכימאים עובדים בעיקר במעבדות, ובמקרים רבים נדרשים להציג את מחקריהם בפני גורמים שונים.

מדענים רפואיים

מדענים רפואיים חוקרים מחלות אנושיות, ועורכים מחקר שנועד לפיתוח ושיפור שיטות למניעת מחלות, ושיפור הבריאות האנושית. העבודה שלהם מרתקת, כי הם מעורבים בכל שלבי המחקר, החל בתכנון ניסויים ועיצוב מחקרים קליניים ועד לניסוח השערות וכתיבת מאמרים לכתבי עת רפואיים. 

מדענים רפואיים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקות בריאות, כדי לסייע לשלל גורמים לפתח ניסויים קליניים ותוכניות שנועדו לסייע במניעת מחלות.

טכנאים ביולוגיים

טכנאים ביולוגיים מסייעים למדענים בביצוע ניסויי מעבדה. הם אוספים דגימות לניתוח, מתחזקים ומנקים את הציוד, וגם מקימים ומתפעלים אותו. טכנאים עוזרים לעשות סדר על ידי תיעוד, אחסון והובלה של דגימות שנאספו.

מיקרוביולוגים

מיקרוביולוגים חוקרים את האורגניזמים המיקרוסקופיים הגורמים לזיהומים, כולל חיידקים ו-וירוסים. הם רוכשים השכלה מעמיקה לגבי מיקרובים שונים, באמצעותה הם מנתחים את הצמיחה של אורגניזמים, חוקרים את המאפיינים שלהם ומגיעים למסקנות. 

המטרה? להשתמש במידע זה כדי למנוע, לאבחן ולטפל במחלות זיהומיות. הם עובדים בעיקר במעבדות, בהן מתבצע ניטור וניתוח של תרביות מיקרוביאליות.

מדעני פיתוח תהליכים

מדענים לפיתוח תהליכים אחראיים על האופטימיזציה של ביצועי מערכות ותהליכים. תפקידם לשפר את היעילות של פיתוח מוצרים, על ידי זיהוי ותכנון תהליכי ייצור חדשים. בין השאר, עליהם ליישם בקרות כדי להבטיח שניתן יהיה לשכפל את התהליכים אשר יצרו, בצורה שתפיק את התוצאה הטובה ביותר. 

על מנת להעריך את הפרודוקטיביות של תהליך ייצור, עליהם להבין בשלל גורמים שונים כמו עלות, הכנסות, תקנות וחומרים.

מומחים לייצור ביולוגי

מומחי ייצור משתמשים במערכות ביולוגיות, לפיתוח חומרים ביולוגיים מסחריים. בין השאר, הם משתפים פעולה עם צוותים אשר מפתחים תהליכים, כדי לשלב ביעילות חומרים חדשים בייצור ולזהות אזורים שבהם ניתן לנסח נהלים ותקנות, על מנת להפוך את הייצור לאמין, בר קיימא ויעיל יותר.

אפידמיולוגים

אפידמיולוגים חוקרים את הדפוסים, הגורמים וההשפעות של מחלות, וכן חוקרים את מקור ההתפרצות שלהן, כדי לנסות למנוע התפשטות נוספת. הם משתפים פעולה עם סוכנויות ממשלתיות וגורמים רלבנטיים אחרים, בשביל לספק המלצות על אמצעי מניעה ולתמוך באסטרטגיות חדשות בתחום הבריאות. 

אפידמיולוגים משתמשים בנתונים ובסטטיסטיקות שהם אוספים, במטרה לחשב סיכונים והסתברויות, שיסייעו לבלום מחלות ומגפות.

מדעני מחקר ופיתוח

מדעני מחקר ופיתוח (R&D) מבצעים מחקר לשיפור ופיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשות וקיימות, והם אחראיים לוודא שכל המוצרים עומדים בתקנות הבטיחות ובתקנים אחרים. 

על ידי שיתוף פעולה עם מומחים אחרים, הם מספקים המלצות למוצרים, מבצעים סקירות מוצרים, עורכים מחקרים ומעלים דרישות והנחיות עבור המוצרים והתהליכים השונים שבאחריותם.

Biotech Research, Scientist pipetting sample

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
מקדם אתרים
עסקים

יום בחיי מקדם אתרים

תחילה, חשוב לציין כי הקמה של אתרים ברחבי האינטרנט מהווים רק חלק קטן בדרך לאתר עסקי שיביא לכם את התוצאות אותם אתם מחפשים שכן, במידה

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן