מה כדאי לעשות אחרי שיוצאים לפנסיה?

28/08/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

את מרבית החיים שלכם עד כה השקעתם בחובות, בדברים שחייבים לעשות – לימודים, עבודה, פרנסה, גידול ילדים, טיפול בקשישים וכו'. עם יציאתכם לפנסיה, אתם יכולים להשיל מעליכם את הדאגות והלחצים, לטפוח לעצמכם על השכם על מה שהשגתם ולהתחיל להנות.

פרישה היא בשורה נפלאה, בעיקר אם יש לכם יועץ פנסיוני טוב והצלחתם לחסוך מספיק כסף לפני הפרישה, המצב הבריאותי שלכם טוב וכבר אין לכם כמעט (או בכלל) אחריות על אחרים. זה הזמן לאמץ את אינסוף האפשרויות שנפתחו בפניכם, ולחיות את השלב הבא בחיים כמו שתמיד חלמתם.

כבר אמרנו, והתכוונו לזה, שאין הגבלה על האפשרויות שלכם כרגע. עם זאת, אנחנו כאן לעזור, אז הכנו לכם רשימה של פעילויות נהדרות עבור תקופת הפנסיה.

טיולים וחופשות ברחבי העולם

עם כל הכבוד למדינה הנפלאה שלנו, כל רשימה כזו צריכה להתחיל עם קריצה לחו"ל. אין דבר יותר כיף ומיוחד מלהכיר תרבויות חדשות, ועכשיו יש לכם את כל הזמן שבעולם להגיע למדינות שעד כה לא הספקתם לראות, או למדינות בהן ביקרתם בעבר ואתם מאוד אוהבים.

אתם יכולים לצאת להפלגות, לטוס מסביב לעולם, לאכול מאכלים ייחודיים ולצבור המון חוויות. העולם רווי בהרפתקאות שרק ממתינות לכם, אתם רק צריכים להחליט על נקודה בגלובוס ולצאת למסע.

יציאה מאזור הנוחות שלכם

זו לו המלצה לפעילות ספציפית, אלא טיפ: תצאו החוצה ותעשו משהו שמעולם לא עשיתם קודם. זה לא חייב להיות משהו גדול וגם לא יקר. לכו לבית הקפה האופנתי החדש הזה, סעו לעיר השענה וטיילו בפארק חדש, תקראו רומן מרתק –  כל דבר חדש שגורם לכם להרגיש חיים ותוססים.

תנצלו את הטכנולוגיה של ימינו, אשר מאפשרת דברים כמו לימוד שפה חדשה באמצעות אפליקציות, תוכנות לשיפור כישורי מחשב וקורסים אונליין בכל נושא שניתן להעלות על הדעת. 

תחביבים חדשים

אתם אולי שואלים את עצמכם כיצד זה שונה מהסעיף הקודם. אמנם, הפעם אנחנו לא מדברים על חוויה חד פעמית, אלא על מציאת תחביב חדש בו תרצו ותוכלו לעסוק באופן קבוע.

למשל: ציור, נגרות, קרמיקה, פיסול, נגינה, שירה, סריגה, תפירה, אריגה, צילום, גינון, בישול ועוד ועוד.

ניקיון וסדר

זה אולי לא נשמע ממש כיף, אבל אנחנו בטוחים שתרגישו חופשיים יותר לאחר מכן. אנחנו לא מציעים שתנקו את הבית כרגיל, וגם לא ניקיון פסח, אלא תהליך של ניקוי וסידור בהתאם למצבכם החדש. זה הזמן לעבור על כל הבגדים והפריטים במעמקי הארונות שלכם, לתרום או לזרוק מה שאתם לא צריכים ולהתחיל את הפנסיה עם דף חלק.

התנדבות

ישנם כל כך הרבה ארגונים הזקוקים למתנדבים, שיעזרו בפעילות שלהם. אתם יכולים לבחור מטרה שחשובה לכם, או לגלוש באחד מאתרי האינטרנט שמתאימים בין הכישורים שלכם לארגונים.

תוכלו לחשוב סיפוק רב, אם תתאמצו ותקדישו זמן ומחשבה למטרה טובה. אתם יכולים להתנדב במקלטים לבעלי חיים, בשירותי אוכל/מטבחים, בבתי חולים וכו'. אפשר אפילו להתנדב בלי לצאת מהבית, למשל על ידי שיחה טלפונית עם קשישים בודדים.

כתיבה, כתיבה, כתיבה

עכשיו יש לכם זמן לכתוב את הספר שתמיד היה לכם בראש, להקים ולנהל בלוג, לכתוב מאמרים, שירים או זיכרונות. אם כתיבת ספר נשמעת לכם מוגזמת, אל תיתנו לזה להרתיע אתכם. אתם יכולים להסתפק בפתיחת מחברת, וכתיבה של כל מה שעובר לכם במוח ובלב. 

זוהי דרך מצוינת להתמקד בהווה ובחוויות שלכם, וגם להיזכר בעבר. אתם יכולים סתם, לכתוב על מה שעושה לכם טוב, אפילו אם אלה הדברים הקטנים ביותר.

זמן עם המשפחה

זה מובן מאליו, אפילו יותר מאשר טיסה לחו"ל. אין דבר יותר חשוב ממשפחה, ובפנסיה אתם יכולים להנות מכל בני ובנות המשפחה עד תום. בלו זמן עם בן/ת הזוג, הילדים, הנכדים והאחרים. אתם יכולים אפילו להשתתף בפעילויות בית ספריות, להגיע לצפות באירועי ספורט או תרבות, לקחת אותם למוזיאונים, גני חיות וכו'.

רשימת דלי

אתם עדיים מתקשים להחליט מה לעשות. תכתבו רשימת דלי (באנגלית: Bucket List) ובה דברים שתמיד רציתם לעשות, אבל אף פעם לא הצלחתם בגלל זמן, כסף, אומץ או כל גורם אחר. תגדירו לעצמכם מטרות, ובכל פעם שתעמדו באחת מהן תמחקו אותה מהרשימה.

Reading Relaxation Pension Grandfather Coffee Concept

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
בית ומשפחה

ככה תמצאו חנות חיות בחולון שעונה על כל הדרישות שלכם 

כולם יודעים עד כמה גידול בעלי חיים זאת חוויה מתגמלת. בעלי חיים הם פשוט מהנים, הם מוסיפים לחיים שלנו הרבה מאוד אור, וזה לא משנה אם מדובר על כלב, חתול או אולי אפילו תוכי מצחיק – גידול בעל חיים ללא כל ספק מביא איתו המון חוויות בלתי נשכחות, ובכללי – מוסיף המון עניין לבית.

אמנם, לצד כל מה שכיף בלגדל בעלי חיים, חשוב מאוד לציין שיש כאן אחריות לא קטנה, הרי תמיד נרצה לדאוג לבעל החיים שלנו לחיים הטובים ביותר שאפשר, ולכן נצטרך לדעת איך לבחור נכון חנות חיות.

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן