אקזמה - מהי ומהן דרכי הטיפול המומלצות?

אקזמה היא מצב דלקתי בעור המתבטא בפריחה, גרד יובש ואדמומיות, אך מקורה איננו זיהומי. כאשר מאבחנים אקזמה בעור, קושרים אותה לרוב לרקע תורשתי של אלרגיה, אסתמה או קדחת השחת. אקזמה עלולה להופיע בעקבות מגוון סיבות – החל מתורשה ועד כתגובה למתח נפשי. כאן ניתן לקרוא ולקבל מידע נוסף על הגורמים השונים, דרכי הטיפול ושגרת הטיפוח והתכשירים שיסייעו לך בהתמודדות עם אקזמה. 

מהם הגורמים לאקזמה?

אקזמה, או בשמה הנוסף – אטופיק דרמטיטיס עלולה להופיע ממגוון רחב במיוחד של סיבות. החל מרגישות למזונות מסוימים, תקופות של דחק ומתח נפשי, שימוש בתמרוקים שאינם מיטיבים עם עורנו, תגובה אלרגית ועוד. 

ממה מומלץ להימנע מרגע שמאובחנת אקזמה?

לאחר אבחון של אקזמה בעור, מומלץ להימנע מלבישה של בדים סינטטיים וצמר, העלולים לגרות את הפריחה ולגרום לאי נוחות רבה ואף החמרה במצב. בנוסף, שמירה על האזור יבש ונקי מזיעה ובחירה בתמרוקים כמו סבון ואחרים שאינם מייבשים את עורנו. 

כיצד ניתן לטפל באקזמה?

לתופעה מספר טיפולים מוכרים, חלקם מערבים תרופות וחלקם טבעיים יותר. לרוב, מהות הטיפול היא הקלה בתסמינים ובגרד על ידי שמירה על לחות העור. מריחת קרם לחות המתאים לעור רגיש מיד לאחר הרחצה יכול לסייע לעור "לנעול" את הלחות בעור. כמו כן, קיימות תרופות במרשם שניתן לקחת בהמלצת רופא בלבד ובהתאם להנחיות ומינון מתאים. במקרים בהם האקזמה מחריפה ומתפתחת דלקת, ייתכן ואנטיביוטיקה תהיה חלק מהטיפול. 

כמו כן, בחירה בערכת מוצרים מתאימה לטיפול באקזמה יכולה לתת מענה נוסף להתמודדות עם מצבים שונים שלה. תכשירים המכילים תמציות צמחים להעשרה והרגעה של העור יכולות לסייע באופן משמעותי עבור מניעה או הקלה על יובש, גרד וכאב.

צעדים נוספים שניתן לבצע כדי להקל על התסמינים

מכיוון שאין תרופה אחת לאקזמה והטיפול מתמקד בהקלה על התסמינים עד שיעבור, או לסייע בהתמודדות עם מצב כרוני של אקזמה, אלו כמה צעדים נוספים שיסייעו רחצה בטמפרטורה פושרת

לבישת בגדי כותנה רכים ונושמים

שמירה על לחות בבית בעזרת מכשיר אדים

הימנעות משימוש בסבון בכביסה

הימנעות מלבישת בגדים צמודים 

אקזמה

צריכים עזרה של מומחים?

אם גם אתם סובלים מאקזמה, אתם מוזמנים לקבל ייעוץ חינם מחברת קמדיס המתמחה בפתרונות לבעיות עור, גרד, פסוריאסיז ועוד. מלאו את הפרטים הבאים לייצירת קשר עם קמדיס:

דילוג לתוכן