צ'אק ליסט לקידום אתרים אורגני בגוגל

11/05/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

אם אנחנו רוצים שהאתר שהקמנו באמת יביא תועלת ויהיה שווה את כל העבודה, עלינו לעבוד באופן מסודר שכולל את כל החלקים החשובים בקידום אורגני. לצד זה כמובן עלינו להצטייד בסבלנות והתמדה. קידום אורגני הוא קידום שלוקח זמן אבל מביא לנו תוצאות אמינות לטווח הרחוק, בסכום כסף משתלם ונוח. הנה מה שצריך לקחת בחשבון בעת קידום אתרים אורגני בגוגל:

מיקום ואופטימיזציה

ראשית עלינו לדאוג למהירות האתר, ההתאמה שלו לגוגל ולחוויית המשתמש. כאן מדובר בחלק הכי טכני, אך אין להפחית בחשיבותו. אתר איטי ולא נגיש עלול לגרום לאחוז נטישה גבוה, והתאמה חלקית לגוגל לא תקדם אותנו בתוצאות החיפוש. חוץ מעניין שיפור מהירות האתר, יש צורך לבצע התאמות על פי הדרישות של גוגל וזה כולל:

  • הכלת מילות מפתח לפי צפיפות של כ-2% בכל תוכן
  • הכלת מילות המפתח כחלק ממטאות העמוד (התוצאות שרואים בגוגל)
  • הכלת מילות המפתח כחלק מכתובת ה-url (רק באתרים חדשים שטרם קודמו!)
  • הכלת מילות המפתח בחלק מהכותרות של האתר
  • סידור מבנה היררכי לפי משקלי h1' h2' h3 וכו'
  • אופטימיזצית תמונות (מתן טקסט אלטרנטיבי לתמונות הכולל את מילות המפתח)
  • הגשת מפתח אתר לגוגל סרצ' קונסול

תוכן

במסגרת קידום אתרים אורגני בגוגל עלינו לתת דגש חשוב על איכות התוכן המוטמע, היות והוא זה שגורם לקהל היעד שלנו לשוב אלינו. במידת הצורך יש לשכור כותבי תוכן מקצועיים לביצוע העבודה. התוכן צריך למלא 2 פונקציות: מצד אחד גם להיות כזה שמדבר ב"גוגלית" כדי שגוגל תידע לאנדקס את מילות המפתח באופן הטוב ביותר, אך גם להיות כזה שמדבר לקהל גולשים אמיתיים, שכן הם אלו שבסופו של דבר אמורים לצורך את התוכן. תשימו לב – תוכן איכותי יעזור לכם להתקדם טוב יותר! הסיבה מאוד פשוטה: תוכן איכותי משאיר את הגולשים בתוך האתר וההפך: תוכן גרוע דוחק משתמשים החוצה. גוגל מזהה פעולות כאלו ותקדם טוב יותר אתרים שמספקים חווית משתמש טובה יותר שבה לידי ביטוי בין הייתר בכמות הזמן של כל גולש באתר.

קישורים

כחלק מהאופטימיזציה השותפת של האתר, אנחנו צריכים לדאוג לזה שהאתר יקבל הזכורים ברשת. זה בא לידי ביטוי בקישורים שאתרים אחרים מנהלים ומפנים אל האתר שלכם. מבחינת גוגל, זו כמו המלצה! ההמלצה הזו מעלה את הסמכותיות של האתר שלכם וככה תורמת לקידום האורגני שלו. כדי לנהל אסטרטגיית קישורים תוכלו לעשות כמה דברים:

  1. להחליף קישורים בין מקדמים – יש הרבה קבוצות פייסבוק כאלו, שווה לחפש
  2. ליצור תוכן עבור קולגה מהתחום שלכם בתמורה לקישור
  3. לקנות קישורים מספקים
  4. הכי טוב אבל הכי קשה – ליצור תוכן כל כך איכותי, כך שמנהלי אתרים אחרי ירצו לקשר אל האתר שלכם באופן טבעי מתוך המלצה אותנטית.

לסיכום

קידום אתרים אורגני בגוגל כולל מספר אלמנטים חשובים, שיחד מביאים לנו תוצאה מעולה ולטווח רחוק ובטוח: אופטימיזציה לגוגל וחוויית משתמש, תוכן איכותי שנכתב לעניין עם הנעה לפעולה ואיכות הקישורים שנשלב בתוכן הקיים. 

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
מקדם אתרים
עסקים

יום בחיי מקדם אתרים

תחילה, חשוב לציין כי הקמה של אתרים ברחבי האינטרנט מהווים רק חלק קטן בדרך לאתר עסקי שיביא לכם את התוצאות אותם אתם מחפשים שכן, במידה

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן