סרטן צוואר הרחם – מניעה, בדיקות וטיפולים

11/09/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

Gynecologist with patient in the office

כאשר מדובר בסרטן צוואר הרחם ניתן לומר שהוא מחלת הסרטן הרביעית בשכיחות שלה בקרב נשים בכל העולם. המחלה הזו מופיעה במרבית המקרים אצל נשים צעירות יותר מגיל חמישים, אבל הסיכון קיים גם בגיל מבוגר, ובגלל זה ההמלצה היא להמשיך להיבדק בעזרת בדיקות שגרתיות עד גיל שישים וחמש. שינויים טרום סרטניים וגידולים של צוואר הרחם לא תמיד יהיו מלווים בתסמינים שונים, ולפעמים הם מתגלים בעזרת בדיקות שגרתיות . התלונה שהכי שכיחה אצל נשים עם סרטן צוואר הרחם היא כמובן דימומים לא מסודרים, כמו דימום בין המחזורי וסת או דימום אחרי קיום סקס. לפעמים מופיעות הפרשות חריגות מהנרתיק בנוסף או אי נוחות כלשהי במהלך קיום יחסי המין. ייתכנו בנוסף גם דימומים בקרב נשים אשר מחזור הווסת שלהן הפסיק.

מניעת סרטן צוואר הרחם

חשוב להבין שעל פי המלצות משרד הבריאות, מומלץ ביותר לנשים מגיל עשרים וחמש עד גיל שישים וחמש לבצע כשגרה בדיקות של משטח צוואר הרחם כל שלוש שנים. אישה אשר מוגדרת על ידי הרופא כשייכת אל קבוצת הסיכון הגבוה, תתייעץ איתו לגבי הגיל של תחילת הבדיקות והתדירות שלהן. הבדיקה אכן כלולה בסל הבריאות לנשים מגיל עשרים ועד גיל חמישים וארבע. בדיקות מקיפות של צוואר הרחם נועדו בשביל לסייע באיתור של שינויים מוקדמים, טרום סרטניים. הבדיקות האלה לא נוצרו בשביל לגלות גידולים סרטנים, אלא בשביל למנוע את סרטן צוואר הרחם באמצעות זיהוים של שינויים מוקדמים, אשר עלולים להפוך לגידולים סרטנים אם לא יטופלו בזמן הנכון.

טיפולים

כאשר מדובר על טיפולים ובדיקות ניתן לומר על בדיקת פאפ, שרופאת נשים עושה זאת כמובן, במסגרת של בדיקה גינקולוגית רגילה ושגרתית. היא מסתכלת על הצוואר של הרחם אחרי שהיא החדירה מכשיר לפיסוק של הנרתיק אשר נקרא ספקולום, ולוקחת דגימה של תאים מהחלק החיצוני ומהחלק הפנימי של הצוואר של הרחם וכן בנוסף גם מהנרתיק העליון. הבדיקה נעשית בעזרת מברשת מתאימה כמובן. בדרך כלל הבדיקה לא מכאיבה בכלל ולא גורמת לדימומים.

elevated view of female reproductive system and pregnancy test on pink

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
בית ומשפחה

ככה תמצאו חנות חיות בחולון שעונה על כל הדרישות שלכם 

כולם יודעים עד כמה גידול בעלי חיים זאת חוויה מתגמלת. בעלי חיים הם פשוט מהנים, הם מוסיפים לחיים שלנו הרבה מאוד אור, וזה לא משנה אם מדובר על כלב, חתול או אולי אפילו תוכי מצחיק – גידול בעל חיים ללא כל ספק מביא איתו המון חוויות בלתי נשכחות, ובכללי – מוסיף המון עניין לבית.

אמנם, לצד כל מה שכיף בלגדל בעלי חיים, חשוב מאוד לציין שיש כאן אחריות לא קטנה, הרי תמיד נרצה לדאוג לבעל החיים שלנו לחיים הטובים ביותר שאפשר, ולכן נצטרך לדעת איך לבחור נכון חנות חיות.

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן