מה צריך לדעת על אוכל לחיות

09/04/2023
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

אוכל לחיות מחמד

כל מי שבוחר לגדל חיית מחמד בבית, מודע מן הסתם לעובדה שמעבר לחברה ולחוויה שבכל הסיפור, ישנה גם טרחה ברמה כזו או אחרת, וצורך לרכוש ולספק לחיית המחמד את האוכל הדרוש לה, את הציוד הנכון ואת כל מה שהיא בעצם צריכה למען בריאותה ולמען איכות חייה. 

כמו כן, חשוב לשים לב שאנו רוכשים לה אך ורק את סוג האוכל שבעל החיים שלנו צריך. אם נביא לו משהו לא טוב, הוא עלול לחלות בשל כך. יש לבעלי החיים גם חטיפים שיוכלו ליהנות מהם, אך לא להתבסס עליהם כאוכל עיקרי. התמכרות לחטיפים גם היא לא מומלצת לבעלי חיים ויש לשים לב.

בנוסף, לכל בעל חיים יש את האוכל המיועד לו, סוגי האוכל מתחלקים לכמה סוגים עיקריים לפי סוג החיה. המגוון הרחב של אוכל לחיות קיים לכלבים מאחר וזוהי חיית המחמד הנפוצה ביותר. סוג אוכל נוסף קיים לחתולים, ולאחר מכן נמצאים עוד סוגי האוכל לבעלי החיים במגוון מעט קטן יותר לחיות פחות נפוצים אך מקסימים, כגון, מכרסמים מכל הסוגים, תוכים ודגים.

דגשים עבור אוכל לחיות

בעת בחירת סוג אוכל לחיות יש לשים לב עבור כל אחת מה מיועד לה ומה פחות. לכלב למשל יש סוגים משתנים בהתאם מגזע לגזע וכן לפי הגיל. יש סוגי מזונות לכלבים שמותאמים יותר לגזעים מסוימים ולגילאים מסוימים. לא כל אוכל כלשהו לכלב יכול להתאים לחברו. יש כלבים שיצטרכו אוכל עם דגש מסוים לוויטמינים כלשהם שחסרים לו ונמצאים באוכל מאוד ספציפי. 

מהרגע בו אנחנו נחזיק כלב רצוי לוודא עם וטרינר את סוג האוכל שמתאים לו ולהיות במעקב אחר התזונה שלו, ולהחליף במידת הצורך את סוג החברה של האוכל או הסוג עצמו (כמו מאוכל לגורים לאוכל לכלבים בוגרים יותר). כמו כן, לא מומלץ לערבב בין סוגי מזון ויש להפריד בין סוגי מזונות שונים שנביא לו.

במקרה שמדובר בחתולים רצוי להדגיש כי גם כאן ישנם מגוון סוגי אוכל וחברות רבות שמייצרות אוכל לחתולים. מומלץ מאוד להיות במעקב לגבי סוג האוכל שהחתול צורך עם וטרינר מדי פעם, ולא להחליף לו בלי בקרה את סוג האוכל שנקבע. יש לשים לב כי גם לחתול יש חטיפים ורצוי להיזהר שלא להתפתות להביא יותר מדי או להרגיל את החתול לכך. 

עבור מכרסמים, תוכים או דגים יש אוכל יותר ספציפי לכל אחד מהם. המגוון שלהם יותר קטן אך הם פחות "בררנים" כמו כלבים וחתולים לסוג האוכל שלהם, וניתן למצוא בכל חנות חיות האוכל שיתאים להם. 

אילו מאכלים לעולם לא נוכל להביא לחיית המחמד שלנו?

הרבה פעמים נרצה לצ'פר את חיית המחמד אולם פרט לחטיפים עלינו לשים לב למאכלים שלעולם הם לא יוכלו לגעת. לכלבים וחתולים אסור לאכול בשום אופן לאכול שוקולד, בצל, שום, ברוקולי, כרובית, אפרסק, ענבים, פטריות ומאכלים מטוגנים ומתובלים. אכילת אחד מהדברים הללו עלול לגרום להם לבעיות עיכול והקאות.

לתוכים ולמכרסמים כמו אוגרים, ארנבים, שרקנים ושפנים אסור יהיה לאכול שום, שוקולד, אגוזים, בצל, תפוחי אדמה וכל מוצרי החלב. אכילת אחד מהדברים הללו תגרום להם לבעיות עיכול ואפילו למוות.

כשמדובר בדגים חשוב לציין כי פרט לאוכל שלהם אסור להם לאכול כמעט כלום. לדגים גדולים ניתן במקרים מסוימים להביא תולעים קטנות, אבל כל סוג אחר של אוכל פרט למה שקינו עבורם הוא אסור בתכלית האיסור.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
בית ומשפחה

ככה תמצאו חנות חיות בחולון שעונה על כל הדרישות שלכם 

כולם יודעים עד כמה גידול בעלי חיים זאת חוויה מתגמלת. בעלי חיים הם פשוט מהנים, הם מוסיפים לחיים שלנו הרבה מאוד אור, וזה לא משנה אם מדובר על כלב, חתול או אולי אפילו תוכי מצחיק – גידול בעל חיים ללא כל ספק מביא איתו המון חוויות בלתי נשכחות, ובכללי – מוסיף המון עניין לבית.

אמנם, לצד כל מה שכיף בלגדל בעלי חיים, חשוב מאוד לציין שיש כאן אחריות לא קטנה, הרי תמיד נרצה לדאוג לבעל החיים שלנו לחיים הטובים ביותר שאפשר, ולכן נצטרך לדעת איך לבחור נכון חנות חיות.

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן