מה צריך לדעת לפני עיצוב המטבח בבית

01/05/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

עיצוב מטבח יכול להיות משימה לא פשוטה. יש כל כך הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון וכל כך הרבה אפשרויות לבחירה. במאמר זה נבחן כיצד תוכלו לעצב מטבח בביתכם על ידי התמקדות בפרקטיות של בישול וחללי מגורים. עיצוב מטבחים: לא ניתן להמעיט בחשיבות ההקפדה שהכל במטבח שלכם ידידותי למשתמש ונגיש בעת יצירת מרחב פונקציונלי לבישול ולחיים באופן כללי. חשוב על פריסת המטבח שלך לפני שתתחיל לעצב אותו. מהן הפונקציות שאתה צריך לבצע במטבח שלך? האם יש תחום ספציפי הדורש התמקדות נוספת? כיצד יעזור עיצוב המטבח שלכם בפונקציה זו? לאחר שקיבלת את ההחלטות האלה, הגיע הזמן להתחיל לעצב.

מטבחים הם מרכז הבית והם משקפים את האישיות שלכם. הם צריכים להיות מעוצבים עם הצרכים האישיים שלכם וגם שיתאימו לחלל שיש לכם.

במה להתחשב לפני עיצוב המטבח

התחילו עם המכשירים החשמליים – זהו אחד ההיבטים החשובים ביותר בעת עיצוב מטבח חדש. ודאו שיש לכם מקרר, תנור, מדיח כלים ואת כל המוצרים שברשתוכם. חשוב גם לתכנן אילו מוצרים תרצו אולי לרכוש בעתיד לטובת תכנון העיצוב לפני שתמשיכו עם כל דבר אחר. וודא שיש מספיק מקום לכל בני הבית – כדי לוודא שכולם יכולים להסתובב בקלות מבלי להיתקל אחד בשני או מכשולים בדרכם.

בעת עיצוב מטבח חדש או ישן, הדבר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון הוא תפקוד ועלות. כדאי גם לשקול כיצד תשתמשו בחלל ואיזה סגנון מתאים לצרכים שלכם. השיקולים המרכזיים בעת עיצוב מטבח חדש הם תפקוד ועלות. בכל הנוגע לתפקוד, אתה רוצה לוודא שהחלל נוח לשימוש מבלי לתפוס יותר מדי זמן או מקום. ככל שיש לך יותר מקום לשיש, כך תוכל לבצע יותר עבודה בבת אחת. מבחינת העלות, חשוב לקחת בחשבון את התקציב שלך למכשירים וחומרים. חשוב לשקול את עיצוב המטבח שלך מבחינת הצרכים שלך ואורח החיים על סמך הגודל, הפונקציה והסגנון. עלות המטבח היא גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעת קבלת החלטות לגבי סוג המטבח שאתה רוצה.למשל, אם אתם מחפשים מראה מסורתי יותר, אולי כדאי לכם לבחור שטח קטן יותר עם ערכת צבעים לבנה וכמה מדפים. למטבחים המודרניים יותר יהיה לעתים קרובות אי עם סוגים שונים של פינות ישיבה זמינות.

סוגי מטבחים

כיום בארבעה סוגים של מטבחים הזמינים בבתים – מטבחים מסורתיים, מטבחים עכשוויים, מטבחים בחלל פתוח ומטבח אי – לכולם יש תכונות מסוימות שהופכות אותם למיוחדים וייחודיים. ישנם סוגים רבים ושונים של מטבחים, שלכל אחד מהם עיצוב ייחודי ומטרה ייחודית לו. אך מהו הגורם המשותף בין כל המטבחים?

סוגים שונים של מטבחים בדרך כלל בעלי נושא משותף. לדוגמה, סביר להניח שמטבח תעשייתי עשוי מפלדת אל חלד, זכוכית ומתכת. מטבח מודרני יהיה מורכב מפלדה וזכוכית מלוטשים. ומטבח בהשראה כפרית ישלב עץ ואבן.

סוגי המטבחים עשויים להשתנות גם הם בהתאם לסוג הבישול שאליו הוא מיועד. סביר להניח שמטבח גורמה יהיה מאובזר להתמודד עם צרכי בישול יוקרתיים כגון בישול סו-וידי או טיגון עמוק ואילו מטבח ידידותי למשפחות יכול לכלול פריטים יומיומיים יותר כמו תנורים ומיקרוגל המיועדים לארוחות מהירות ללא לחץ.

מטבח כפרי

המטבח הכפרי הזה מושלם לחופשת הקיץ הבאה שלכם. העיצוב פשוט, אך הקפד להוסיף לו מגע אישי משלך.

אם אתם מחפשים מקום להעניק לכם ולמשפחתכם את חווית החופשה האולטימטיבית, המטבח הכפרי הזה מושלם! מטבחים בסגנון כפרי בסגנון כפרי נמצאים כיום במגמה. הם פופולריים בקרב אנשים שרוצים להראות את אהבתם לחיק הטבע ולחיק הטבע. הם עשויים להעדיף לבשל בסגנון כפרי במקום לבלות אינספור שעות במטבח בשיפוץ או בניה גדולה.

זו אחת הסיבות שאנשים פונים היום לעיצובי מטבח כפריים בין אם הם רוצים לבצע שינויים בעצמם או לשכור אנשי מקצוע, הם יכולים למצוא באינטרנט השראה כפרית לעיצוב מטבחים באינטרנט ולהשתמש בו כדי לשנות את מראה בתיהם מבלי להתאמץ בעצמם.

ניתן למצוא מטבחים כפריים בבתים, מסעדות, בתי קפה, מאפיות, יקבים ועוד. הוא נמצא בדרך כלל במקומות שיש בהם חומרים טבעיים כגון עץ או אבן וכן צבעי אדמה כמו חומים, ירוקים או צהובים. אנשים רבים בוחרים ללכת עם סוגים אלה של מטבחים מכיוון שזה משתלב באורח חייהם או בחירה אישית של הסגנון. הם רוצים ללכת עם העונות אבל עדיין יש להם אפשרויות לארח אורחים בהזדמנויות שונות.

מטבח מודרני

למרות שמטבחים מגיעים עם הרבה התקדמות טכנולוגית. יותר ויותר אנשים פונים למטבח כמקום להכנת האוכל שלהם. מגמה חדשה בשם "מגורים ממוקדים במטבח" משתלטת כאשר יותר אנשים עוברים לאזורים עירוניים בהם הם יכולים לחיות, לעבוד ולסעוד בחדר אחד. המטבח המודרני הוא מוקד פעילות. זה המקום היחיד שאליו אנשים הולכים להתחיל את היום שלהם, למצוא מקלט מהעולם החיצון ולהכין אוכל למשפחה ולאורחים. מטבחים מודרניים נועדו להיות שמיש בכל שעה ביום או בלילה. זה הופך אותו לבלתי הכרחי לניהול משק בית. עם זאת, עם שינויים בעיצוב העיצוב הגיעה עלייה במורכבות שהרחיקה את היכולות של טבחים שמחפשים עצות כיצד ליישם פיצ'רים חדשים בעיצובים שלהם. החומרים הנפוצים ביותר הם נירוסטה, אבן, זכוכית ועץ. עם זאת, ישנם חומרים רבים אחרים שניתן להשתמש בהם במטבחים מודרניים. חלק מהחומרים הללו הם נחושת, חרסינה, פליז ושיש. יש מגמה של מינימליזם ברוב המטבחים היוקרתיים כיום.

מטבח פרובנס

מטבח פרובנס הוא סוג של מטבח צרפתי שמקורו בדרום צרפת. למטבח הפרובנס יש היסטוריה ארוכה שתחילתה במאה ה -14. הסגנון הקולינרי הפך מאז לפופולרי בארצות הברית ובמקומות אחרים בעולם. המטבח בסגנון פרובנס הוא מטבח בעל חלל פתוח שמשתמש בצבעים עזים ובדגשים איקוניים ליצירת אווירה תוססת. המטבח צבוע בדרך כלל עם קירות לבנים, אדום לבנים, כחול קובלט וירוק כהה. יש לו גם שפע של דלתות וחלונות מזכוכית לתאורה טבעית מרבית. הצבעים מתרככים על ידי ריהוט בצורה של כסאות קש, שולחנות עץ וארונות עץ בהירים. העיצוב מרגיש מודרני ועדיין מסורתי. הוא מנצל אור טבעי מחלונות גדולים כדי ליצור תחושת בהירות בכל החלל. המטבח בסגנון פרובנס הוא מטבח מסורתי מצרפת, עם דגש על התזונה הים תיכונית.

מטבח רטרו

כיום, בעלי בתים רבים מחפשים את אחת הדרכים הטובות ביותר לשפץ את המטבח שלהם. הם רוצים להכניס סגנון רטרו כלשהו או אולי אפילו ליצור משהו ייחודי לגמרי שמעולם לא נראה בעבר. מטבחים בסגנון רטרו הפכו פופולריים במהלך השנים האחרונות וניתן למצוא אותם בכל רחבי העולם. הם כוללים לעתים קרובות קישוטים וריהוט בהשראת וינטאג ', כמו גם שילוב של מכשירים מודרניים וינטאגיים. עיצוב המטבח הרטרו נועד לשקף את הטעם והסגנון של שנות החמישים והשישים. זהו תערובת של אלמנטים מסורתיים ומודרניים היוצרים חלל חם ומזמין. מראה הרטרו בולט בזכות הקווים הנקיים, הצורות הגיאומטריות והשימוש בחומרים כמו עץ ומתכת. הפריסה הפנימית נותנת בדרך כלל עדיפות לשירותים על מנת לחסוך מקום, תוך מתן מקום רב על השיש לפעילויות בישול. מטבח בסגנון רטרו: מטבחי רטרו הם סגנון מטבח המתאפיין בשימוש במכשירי נירוסטה וחומרים אחרים הקשורים בדרך כלל לטכנולוגיה מודרנית.

רוצים לשדרג את המטבח שלכם? קראו את הכתבה על חיפוי קירות

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
בית ומשפחה

ככה תמצאו חנות חיות בחולון שעונה על כל הדרישות שלכם 

כולם יודעים עד כמה גידול בעלי חיים זאת חוויה מתגמלת. בעלי חיים הם פשוט מהנים, הם מוסיפים לחיים שלנו הרבה מאוד אור, וזה לא משנה אם מדובר על כלב, חתול או אולי אפילו תוכי מצחיק – גידול בעל חיים ללא כל ספק מביא איתו המון חוויות בלתי נשכחות, ובכללי – מוסיף המון עניין לבית.

אמנם, לצד כל מה שכיף בלגדל בעלי חיים, חשוב מאוד לציין שיש כאן אחריות לא קטנה, הרי תמיד נרצה לדאוג לבעל החיים שלנו לחיים הטובים ביותר שאפשר, ולכן נצטרך לדעת איך לבחור נכון חנות חיות.

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן