מהן הסיבות הכי טובות לקחת הלוואה?

21/09/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

כיום, קל יותר מאי פעם לקחת הלוואה לכל מטרה, מהבנק שלכם או מגופים חוץ בנקאיים שונים. באמצעות תהליך דיגיטלי קצר, אתם יכולים לקבל כסף לחשבון בתוך ימים ספורים. כמובן, העובדה שזה קל לא אומרת שאתם צריכים לקחת הלוואות בתדירות גבוהה, או מסיבה לא מספיק טובה.

מהי סיבה טובה? התשובה לשאלה הזו תלויה במצב הכלכלי שלכם, כרגע ובעתיד. עם זאת, בהחלט יש תרחישים בהם הגיוני יותר לחפש מימון חיצוני.

רכישת דירה ללא הון עצמי

משכנתא ללא הון עצמי היא אסטרטגיית מינוף, בה אנשים נוקטים על מנת לרכוש דירה מבלי להוציא כסף מכיסם. איך עושים את זה? מקבלים משכנתא באחוז מימון מסוים – בדירה ראשונה המקסימום הוא 75% מימון, ואז לוקחים הלוואה נוספת, בסכום של ההון העצמי הנדרש מכם להשלמת העסקה.

נשמע לכם מפתה? תזכרו שהדירה לא באמת בחינם, ושלמעשה מדובר בסיכון גבוה מאוד. תצטרכו לעמוד במקביל בהחזרי המשכנתא וההלוואה המשלימה, מה שעשוי לנפח את התשלומים החודשיים לסכומים שלא קל לעמוד בהם.

לפני שאתם לוקחים הלוואה ניתן לקחת מהבנק, מחברות אשראי, מקרן ההשתלמות שלכם או אפילו מההורים, תעשו את כל החישובים ותוודאו שאתם מסוגלים להחזיר את כל ההלוואות. 

שיפוצים

הלוואה לשיפוץ – בין אם אתם רוצים לשדרג את המטבח, לבנות עוד קומה או לשבור קיר – יכולה לעזור לכם לשדרג את סביבת המגורים שלכם באופן ניכר. לעומת רכישת בית חדש והתמודדות עם משכנתא, אין ספק שמדובר באופציה עדיפה.

הוצאות לא צפויות

זו כנראה הסיבה הנפוצה ביותר ללקיחת הלוואה. גם אנשים שמתחזקים קרן חירום עבור הוצאות בלתי צפויות, יכולים להיתפס מדי פעם לא מוכנים, וללא הסכום הנדרש לכיסוי ההוצאה שצצה לה פתאום.

הוצאה לא צפויה בדרך כלל נובעת ממצב חירום – מחלה קשה שלכם או של בן/ת משפחה, שהטיפול בה כרוך בחשבונות רפואיים, מעבר למה שאתם יכולים להרשות לעצמכם; הרכב שלכם ניזוק בתאונה, אתם צריכים הלוואה כדי לכסות את ההוצאות שהביטוח לא מכסה.

הוצאות לא צפויות עשויות להיות נטל משמעותי, והלוואה יכולה לעזור לכם להתמודד איתו.

תשלום חובות

אחת הסיבות הטובות ביותר לקבל הלוואה, היא לאחד חובות קיימים אחרים. נניח שיש לכם חובות מהלוואות שלקחתם בעבר, ואתם מתקשים לעמוד בתשלומים. 

אתם יכולים לקחת הלוואה, בסכום שיאפשר לכם לסגור את ההלוואות האחרות. זהו למעשה מחזור הלוואה, ויש לנו שני יתרונות מרכזיים. ראשית, קל יותר לעקוב אחר החובות ולהחזיר אותם, כאשר הם נמצאים במקום אחד. שנית, ייתכן שתוכלו לקבל הלוואה בריבית נמוכה יותר מזו שאתם משלמים עכשיו.

שימו לב שגם מינוס בחשבון הבנק הוא סוג של הלוואה, והיא יקרה מאוד. גובה הריבית על מינוס, לרוב, גבוה לעומת גובה הריבית על הלוואות.

רכישות גדולות

"הוצאה גדולה" יכולה להיות כל דבר, החל ממקרר חדש, דרך חופשה חלומית ועד לאירוע משפחתי גדול. בכל תרחיש, עליכם לשקול עד כמה ההוצאה חיונית, ולמצוא את הדרך הכי טובה לממן אותה. 

לדוגמה, אם המקרר שלכם מתקלקל, כנראה תצטרכו לקנות אחד חדש – בין אם יש לכם כסף לממן אותו או לא. מנגד, עם הוצאות כמו חתונה או טיול, השיקולים יותר מורכבים. 

מצד אחד, סביר להניח שיש לכם אפשרויות לצמצם הוצאות, מצד שני, השקעה בחוויות חיים נהדרות היא חשובה.

מה כדאי לקחת בחשבון לפני שלוקחים הלוואה?

יש עוד תרחישים בהם לקיחת הלוואה יכולה להיות הפתרון המתאים, אבל אתם לא צריכים לעשות את זה בכל מחיר, ובטח שלא אם אתם לא בטוחים שתהיו מסוגלים להחזיר את ההלוואה.

כדי לוודא שיכולת ההחזר שלכם מספיק חזקה, תחשבו את ההכנסה הפנויה החודשית שלכם. עושים את זה, על ידי קיזוז ההוצאות הקבועות שלכם מההכנסות (משכר עבודה, שכר דירה וכו'). אתם לא אמורים להשקיע את כל ההכנסה הפנויה בהחזר חובות, כי זה פשוט מסוכן מדי, אז תוודאו כי אתם משאירים לעצמכם מרווח לנשימה ולטעויות.

לפני שאתם לוקחים הלוואה, תבצעו סקר שוק מקיף ותחפשו את הגוף שמוכן להעניק לכם את התנאים הנוחים ביותר. שימו לב לריבית, לגובה ההחזרים החודשיים, לתקופת ההלוואה ולכל האותיות הקטנות.

paper cut house and paper family balancing on seesaw on green background

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
בית ומשפחה

ככה תמצאו חנות חיות בחולון שעונה על כל הדרישות שלכם 

כולם יודעים עד כמה גידול בעלי חיים זאת חוויה מתגמלת. בעלי חיים הם פשוט מהנים, הם מוסיפים לחיים שלנו הרבה מאוד אור, וזה לא משנה אם מדובר על כלב, חתול או אולי אפילו תוכי מצחיק – גידול בעל חיים ללא כל ספק מביא איתו המון חוויות בלתי נשכחות, ובכללי – מוסיף המון עניין לבית.

אמנם, לצד כל מה שכיף בלגדל בעלי חיים, חשוב מאוד לציין שיש כאן אחריות לא קטנה, הרי תמיד נרצה לדאוג לבעל החיים שלנו לחיים הטובים ביותר שאפשר, ולכן נצטרך לדעת איך לבחור נכון חנות חיות.

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן