טיפים להצלחה בבוטקאמפ של תכנות

30/08/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

אם אתם חולמים על עבודה בתכנות, אחת האפשרויות היא להירשם לבוטקאמפ – קורס מרוכז ומקצועי, שמספק לכם את כל הכלים להשגת משרת החלומות שלכם. 

כדי שתפיקו את המקסימום מהקורס, יש כמה טיפים שאתם צריכים להכיר. 

תשאלו הרבה שאלות

שאלות הן הדלק שמניע כל bootcamp מוצלח. שאילת שאלות תועיל ללמידה שלכם ושל חבריכם לקורס, ולעיתים עשויה לתרום גם למורים. אין דבר כזה שאלה טיפשית, במיוחד בתכנות. רוב הסיכויים שבכל פעם שתשאלו שאלה, יהיו אנשים מסביבכם שישמחו, כי הם רוצו לשאול את אותה שאלה והיססו. גם אם לא, תשובת המורה עשויה לסייע גם לשאר הכיתה. בנוסף, השיעורים מהנים הרבה יותר כשהם אינטראקטיביים.

תשימו את האגו בצד

האויב הכי גדול במסע הזה הוא אתם בעצמכם. אם במהלך הבוטקאמפ אתם חשים מתוסכלים, מבולבלים, אבודים או מוטרדים, תשאלו את עצמכם למה זה קורה, כי יכול להיות שאתם מעמיסים על עצמכם ציפיות לא הגיונית.

חשוב לזכור שזה בסדר גמור להתקשות בנושאים ובתרגילים מסוימים, גם אם אחרים מתקדמים יותר מהר מכם. כל אחד ואחת לומדים דברים בקצב אחר, ומתעניינים בנושאים אחרים. הכי חשוב שתעשו את הטוב ביותר שלכם, ותזכרו שמחשבות אפלות רק יאטו אתכם.

זו לא תחרות. אין דירוגים, אין ציונים ואין גביע למי שמסיים ראשון. אם תשוו את עצמכם לאחרים ותנסו כל הזמן לנצח, תפגמו בתהליך הלמידה שלכם. 

תזכרו שזה מרתון, לא ספרינט

אתם מוכרחים להגיע לבוטקאמפ עם מוטיבציה גבוהה ללמוד ולהצליח, אבל אל תיתנו למוטיבציה הזו לשחוק אתכם. תקפידו לאכול באופן בריא ומסודר, לשתות הרבה ולישון היטב. אתם תמיד יכולים לסיים את התרגיל בו אתם מתקשים ביום אחר או אפילו אחרי הבוטקאמפ. מוח רענן ונינוח הוא מוח חד.

תסמכו על התהליך

אם בחרתם בוטקאמפ בעל מוניטין גבוה, ועל פי המלצות חמות של אנשים שאתם מכבדים את דעתם, אל תפקפקו בתהליך הלמידה. גם אם יש ימים והרצאות מסוימות שאתם לא ממש מבינים את ערכם, תהיו בטוחים שלכל בחירה של צוות הקורס יש סיבה טובה, וכנראה שעד הסיום הכל יהיה הגיוני.

בוטאקמפים עוברים התאמות ואופטימיזציה, ומעסיקים מורים ומדריכים שיודעים כיצד להכשיר עובדים לתעשיית ההייטק. ברגע שנרשמתם, תנו להם להוביל אתכם לעבר היעד.

תבקשו עזרה

במהלך בוטקאמפ, אין ספק שתתקשו בנושאים מסומים – לא תבינו מושג כלשהו, לא תצליחו לבצע תרגיל, תמצאו את עצמכם תקועים על באג מעצבן וכו'. זה נורמלי לחלוטין וחלק מהמסע שאתם צריכים לעבור. תנסו כמיטב יכולתכם למצוא את הפתרון, אבל קחו בחשבון שלא תמיד תצליחו ללא עזרה.

תסתכלו מסביבכם – יש לכם חברים לכיתה ומורים שישמחו לעזור. קהילת המתכנתים היא ייחודית למדי. אנשים תמיד מוכנים לשתף, לתמוך ולעזור. ברגע שאתם נרשמים לבוטקאמפ אתם מצטרפים לקהילה, ויכולים להנות מתמיכה רבה.

הקורס אמנם נמשך רק כמה חודשים, אבל ההשתייכות לקהילה היא לנצח. אנחנו בטוחים שתישארו בקשר עם חלק מחבריכם לבוטקאמפ, תחלקו איתם קבוצות בווטסאפ וברשתות חברתיות ותוכלו להתייעץ איתם (ולייעץ להם) גם בעוד שנים רבות.

תקודדו בצורה מסודרת

לא חשבתם שתצאו מפה בלי טיפ על תכנות, נכון? המיומנות החשובה ביותר עבור מתכנתים, היא היכולת לפרק בעיה גדולה ומסובכת להרבה של שלבים קטנים ופשוטים יותר. אם אתם עומדים בפני אתגר קשה במהלך הקורס, או בעתיד בתור מתכנתים מקצועיים, לא יעזור לכם "להיכנס עם הראש בקיר" ולכתוב כמה שורות קוד אקראיות בתקווה שזה יעבוד. 

קחו קצת זמן כדי להבין איזה מידע יש לכם, ומה מצופה מכם לעשות. ברגע שזה ברור לכם, תבנו תוכנית מסודרת – תפרטו את כל שלבי הבעיה, ואת הפתרונות שאתם מתכוונים לנסות. ברגע שתעשו את זה, יישאר לכם רק לתרגם את השפה האנושית לשפת מחשב, וזה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים.

לסיכום

לא משנה איזה בוטקאמפ בחרתם, הכי חשוב שתזכרו גם להנות. אתם עומדים להיות מוקפים בתלמידים ומורים מדהימים. אנשים שלומדים יחד בקורס, הופכים לעתים קרובות לחברים קרובים עד סיומו, אז יכול להיות שאתם עומדים להרוויח הרבה יותר מאשר הכשרה מקצועית.

תהנו מהמסע, תנסו להפיק ממנו את המרב ושיהיה לכם בהצלחה!

Web Developer Busy Working

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
לימודים וקריירה

קורסים דיגיטליים

קורס דיגיטלי הוא קורס לימודי המתקיים באופן מקוון, באמצעות האינטרנט. קורסים דיגיטליים מוצעים על ידי מגוון גורמים, כולל אוניברסיטאות, תאגידים, וחברות פרטיות. קורסים דיגיטליים יכולים

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן