העסקת מומחים זרים בישראל

14/08/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

Documents For Making Visa Flat Lay

הגלובליזציה הביאה עמה שינויים רבים. הכל נעשה נגיש יותר וזמין, גם שוק העבודה הולך ומתרחב. חברות שונות במשק נזקקות לעובדים מומחים ממדינות שונות בעולם שיגיעו עם הידע והמיומנויות שלהם. בתחומי הקולינריה, ביולוגיה, טכנולוגיה, תקשורת ספורט ועוד. דבר זה יצר את הצורך בהסדרת מעמד העסקת מומחים זרים בישראל. לא מדובר בעובדים זרים, מכיוון שמעמדם של המומחים שונה. מבחינת הסדרי העסקתם יש לדאוג לאשרות המתאימות

תהליך הסדרת מעמד

העסקת מומחה זר בישראל דורשת פעולות הסדרה. ראשית חשוב להבין מה ההגדרה של מומחה זר. מדובר באדם בעל מומחיות וידע ייחודיים שלא ניתן למצוא בארץ. זה יכול להיות מיומנויות, יכולות אישיות, ידע מקצועי ועוד. את בקשת ההיתר להעסקת עובד זר מומחה ניתן להגיש דרך חברה ישראלית או חברה זרה. האשרות ניתנות בהתאם למכסה אשר נקבעה על פי חוק. ניתן לבקש אישור להגעת בני משפחתו מדרגה ראשונה של המומחה. הם יוכלו לקבל אשרת תייר.

סוגי אשרות להעסקת מומחה זר

האשרה הנדרשת למומחה זה היא מסוג ב/1 בעוד האשרה לבני משפחתו מדרגה ראשונה היא מסוג ב/2. ניתן להעסיק מספר עובדים זרים בהתאם לפרויקט הנדרש. הנפקת האישור ניתנת לתקופה של 90 יום. אך ניתן לבקש אישור לאשרה מקוצרת במידה ונדרשת העסקה של 45 יום בשנה קלנדרית. מדובר בהליך מקוצר ומהיר יותר.  חשוב לדאוג להשלים את האישורים הנדרשים כיוון שהעסקת עובד מומחה זר ללא אשרה יכולה לגרור קנס שיכול להגיע לסך של 5000 ש"ח עבור יום עבודה. 

תהליך ביצוע הבקשה

התהליך עצמו כולל מספר מסמכים בסיסיים כדוגמת תדפיס מעודכן מרשם החברות, רשם השותפויות, או רישוי עסקים עם כל פרטי החברה. אל מסמכים אלו יש לצרף אישור שהחברה פעילה. בנוסף לכך יש לצרף מסמכים המעידים על מומחיותו של העובד עם הסבר מפורט על הצורך בהעסקתו. את המסמכים מגישים למשרד הפנים בצירוף תשלום אגרה של 1190 ש"ח. מכיוון שמדובר בתהליך בירוקרטי מורכב, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה ולגשת בצורה מוכנה ומסודרת. 

Female hand giving passport with visa to client.Travel concept

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
מקדם אתרים
עסקים

יום בחיי מקדם אתרים

תחילה, חשוב לציין כי הקמה של אתרים ברחבי האינטרנט מהווים רק חלק קטן בדרך לאתר עסקי שיביא לכם את התוצאות אותם אתם מחפשים שכן, במידה

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן