איך ניתן לסייע להורים מזדקנים לחיות בכבוד?

27/09/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

ההורים שלכם מזדקנים, ולאחרונה זקוקים לעזרתכם יותר ויותר? עם כל הצער והקושי לחשוב על כך, זה הזמן למצוא דרכים לסייע להם, לשמור על בריאותם, ביטחונם והאושר שלהם.

כך תוודאו שיחיו את שנותיהם האחרונות בצורה טובה ומכובדת, ככל שמצבם מאפשר זאת.

תבנו רשת תמיכה

העיניים שלכם לא יכולות להיות על ההורים שלכם 24/7, במיוחד אם אתם גרים רחוק. תגייסו שכנים, קרובי משפחה, חברי משפחה ומכרים, כדי לבנות רשת של עיניים, אוזניים ותמיכה. תשקלו לשכור שירותי טרום סיעוד כאשר רשת הסיוע כבר לא מספיקה.

תתאימו את הדירה שלהם למצבם

חשוב להתאים את סביבת המגורים של ההורים, למצב הפיזי שלהם. התקנת חפצים כמו מנורות לילה, מוטות אחיזה או מעקה, מסוגלת לחולל הבדל משמעותי. לחילופין, אתם יכולים להסיר שטיחים, להתקין רמפה לכסא גלגלים ולהרחיב מעברים, כך שהכיסא יעבור בהם. 

ככל שהדירה שלהם תהיה מוכנה יותר, כך ההורים שלכם יוכלו להיות עצמאיים יותר.

תעודדו אותם לקיים חיי חברה

אירוח חברים לארוחת ערב משותפת או למשחק קלפים, יעזור להורים שלעם לשמור על חיי חברה בריאים ולהפחית סימני דיכאון. אם חברים לא יכולים להגיע הרבה, זה לא אומר שהקשר בין הצדדים צריך להתנתק. תסבירו להורים כיצד להתקשר בווידאו ולהתנהל בשיחה דיגיטלית..

תעזרו להם בכספים

מדי פעם, מומלץ לוודא שהחשבונות של ההורים משולמים בזמן, ושאין רכישות מוגזמות או מוזרות בפירוטי האשראי. אם ההורים שלך מראים סימני בלבול, שוחח איתם על האפשרות לנהל עבורם את הכספים שלהם.

תזדהו איתם

קל להיות מתוסכל מההורים הקשישים שלכם, בשל הדאגה הרבה והאופן בו הם משתנים לנגד עיניכם. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הרגשות האלו, היא להזדהות עם ההורים שלך. 

הזדקנות היא סדרה של שינויים והפסדים – אובדן עצמאות, הפסקת עבודה, פחות אנרגיה, ניידות מוגבלת וכו'. שימו את עצמכם בנעליים שלהם, ותנסו לדמיין כיצד הם מרגישים..

תקפידו להתקשר אליהם

אנחנו בטוחים שאתם רוצים לבקר את ההורים כמה שיותר, אבל זה לא תמיד מתאפשר. אם אתם לא נוסעים אליהם, תעשו את הדבר הטוב הבא: תתקשרו.

הם ישמחו מאוד לשוחח איתכם כל יום, לשתף אתכם בדברים שעוברים אליהם וגם לשמוע מה עובר עליכם. שיחה יומית היא הדרך הטובה ביותר לשמור איתם על מערכת יחסים תומכת ובריאה. אם אתם מאלה ששוכחים דברים בקלות – תגדירו תזכורת בטלפון..

תדברו איתם על נהיגה

אחת השיחות המפחידות ביותר בין ילדים בוגרים, להוריהם המזדקנים היא על נהיגה. ככל שאנשים מתבגרים, הגוף מתקשח, זמן התגובה פוחת והיכולות הקוגניטיביות פוחתות. כתוצאה מכך, מגיעה נקודה שבה הנהיגה כבר לא בטוחה. 

תליית המפתחות יכולה לתת להורים תחושה של אבדן עצמאות, וגם של אובדן אמון שלכם בהם. אנו מציעים לגשת לנושא בזהירות, ולשמור על גישה אמפתית במהלך השיחה

תחשבו לפני שאתם מדברים

למרות שאתם מאוד אוהבים את ההורים שלכם, לפעמים יוצאים לכם מהפה דברים שאתם לא באמת מתכוונים אליהם, והמילים הללו עלולות לפגוע. 

אלה דוגמאות לדברים, שכדאי להימנע מלומר להוריכם המזדקנים. זה יחסוך הרבה עוגמת נפש, פגיעה ברגשות ומריבות. 

  • "איך את/ה לא זוכר/ת את זה?" 
  • "את/ה יכול/ה לעשות את זה אם באמת תנסה/י" 
  • "רק הראיתי לך איך… אתמול!" 
  • "כבר אמרת לי את זה." 
  • "מה זה קשור למשהו שאנחנו מדברים עליו?" 
  • "אני רוצה את…כשתמות." 
  • "זה לא השם שלי! למה את/ה לא זוכר/ת איך קוראים לי?"

תשימו לב לירידה מוגזמת במשקל

ירידה לא מוסברת או לא מכוונת במשקל, יכולה להיות סימן לכך שבריאותם של ההורים שלך בירידה. יכול להיות שהם כבר לא מסוגלים לבשל ומתביישים לספר על כך, או שאולי החושים שלהם פחתו כל כך, עד ששום דבר לא מריח טוב או טעים, ולכן אין להם תיאבון. 

מצבים בסיסיים כמו תת תזונה, דמנציה, דיכאון או סרטן יכולים גם הם להיות גורם לירידה במשקל.

טיפ אחרון

תישארו חיוביים. זה אחד הדברים הקשים, אך המתגמלים ביותר, שאתם יכולים לעשות עבור ההורים שלכם. כאשר אתם מקבלים חדשות רעות, או שהמצב שלהם מתדרדר, קשה שלא להיות עצובים או מדוכאים. עם זאת, חשוב להיות אופטימיים. תעודדו אותם, תתמכו בהם ותאהבו ללא גבולות.

Beautiful old couple spend time in a summer garden

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
בית ומשפחה

ככה תמצאו חנות חיות בחולון שעונה על כל הדרישות שלכם 

כולם יודעים עד כמה גידול בעלי חיים זאת חוויה מתגמלת. בעלי חיים הם פשוט מהנים, הם מוסיפים לחיים שלנו הרבה מאוד אור, וזה לא משנה אם מדובר על כלב, חתול או אולי אפילו תוכי מצחיק – גידול בעל חיים ללא כל ספק מביא איתו המון חוויות בלתי נשכחות, ובכללי – מוסיף המון עניין לבית.

אמנם, לצד כל מה שכיף בלגדל בעלי חיים, חשוב מאוד לציין שיש כאן אחריות לא קטנה, הרי תמיד נרצה לדאוג לבעל החיים שלנו לחיים הטובים ביותר שאפשר, ולכן נצטרך לדעת איך לבחור נכון חנות חיות.

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן