מה זה סייבר ואיך מתחילים לעבוד בזה?

08/05/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

המילה סייבר מוכרת היטב לאדם המודרני. היא מקושרת לעולם התכנות, לעולמות אבטחת המידע ולתחומים אפורים הסמויים מהעין. אולם על השאלה מה זה סייבר, רבים יתקשו להשיב. להלן נלמד לענות באופן בסיסי על השאלה מה זה סייבר ונדע כיצד מתחילים לעבוד בזה.

מה זה סייבר

התשובה לשאלה מה זה סייבר עשויה להפתיע רבים מכם. התשובה המדויקת לשאלה מה זה סייבר היא "כלל המחשבים ורשתות התקשורת". כל הרשתות שלכם בבית, החל מהסמארטפון, הטלוויזיה החכמה יוטיוב וכלה בתוכנות המשוכללות במחשב שלכם, עונים על ההגדרה של סייבר. אם כן, התשובה לשאלה מה זה סייבר היא כמעט הכל.

ממילא, מאחר שאלו הם פני הדברים, ניתן להבין כי סייבר אינו דבר אחד ועבודה בתחום הסייבר היא שונה ומגוונת. אולם כאשר אנו נתקלים באנשים שמצהירים כי הם עובדים בסייבר, לרוב מדובר בסוג סייבר מסוים – אבטחת מערכות מידע באופן דיגיטלי.

אבטחת מידע

אם כן, תשובה קונקרטית יותר לשאלה מה זה סייבר היא אבטחת מידע. סייבר עצמו מחולק לסייבר התקפי וסייבר הגנתי. סייבר התקפי הוא כזה המנסה לפרוץ חומות אבטחת מידע ולחדור לאתרים מוצפנים. סייבר הגנתי הוא זה הבונה את אותן חומות ושכבות הגנה נוספות במטרה למנוע מאנשי סייבר התקפי לחדור מבעד לחומות וירטואליות אלו.

לאחר שהבנו נקודה קריטית זו, נוכל לחדד את שאלתנו ואתם כבר תדעו את התשובה עליה. מהיום, כאשר מישהו ישאל מה זה סייבר, נענה לו תחילה – מה שאלתך במדויק? האם אתה שואל מה זה סייבר התקפי או שמא כוונתך לשאול מה זה סייבר הגנתי.

השתלבות בענף

תעשיית אבטחת המידע, הסייבר, מגלגלת בישראל מיליארדי דולרים מידי שנה. מדינתנו מזמנת הזדמנות מיוחדת לצעירים וצעירות רבים בוגרי היחידות המיוחדות, שנחשפו לעולם הסייבר בזמן שירותם הצבאי ועבורם ההשתלבות בענף תהיה קלה יחסית. אולם דלתות הסייבר אינן חסומות בפני שאר האוכלוסייה.

מי שאינם בעלי רקע בתחום, יוכלו לקחת קורס סייבר ובסופו להשתלב בתעשייה. במידה ויש לכם רקע בתכנות, תוכלו להסתפק בקורס נקודתי לאבטחת מידע. במידה ואין לכם את הרקע התכנותי הנדרש, מומלץ להתחיל בקורס תכנות וממנו להמשיך אל קורס הסייבר.

לסיכום

נוכחנו לדעת כי לשאלה מה זה סייבר תשובה מדויקת ותשובה נפוצה. התשובה המדויקת היא כלל המערכות הרשתיות במרחב. התשובה הנפוצה היא אבטחת מידע. השתלבות בענף הסייבר בתעשייה אפשרית בעזרת לקיחת קורס סייבר מקצועי. בהצלחה!

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
מקדם אתרים
עסקים

יום בחיי מקדם אתרים

תחילה, חשוב לציין כי הקמה של אתרים ברחבי האינטרנט מהווים רק חלק קטן בדרך לאתר עסקי שיביא לכם את התוצאות אותם אתם מחפשים שכן, במידה

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן