האם מתאימה לכם עבודה במשאבי אנוש?

20/06/2022
תוכן עניינים
מאור ראובני

מאור ראובני – מנהל תוכן אתר דיגיטלי

הצטרפו לדיוור!

רוצים להישאר מעודכנים בכל פעם שעולה מאמר חדש לאתר? הכי קל לעשות את זה דרך רשימת התפוצה שלנו! הצטרפו עכשיו בחינם:

למשאבי אנוש יש השפעה עמוקה על חברה על ידי עיצוב התרבות שלה והבלטה שלה על פני מתחרים. צוות משאבי האנוש עובד בשיתוף פעולה הדוק עם הנהלת החברה כדי למשוך, לפתח, לנהל ולשמר כישרונות מובילים. 

אין ספק שזה תחום מרתק וגם מאוד מבוקש – אנשי משאבי אנוש דרושים בדרום הארץ, במרכז ובצפון – אך האם זה מתאים לכם? אנחנו כאן כדי לעזור לכם לגלות את התשובה.

אתם אוהבים לחקור מניעים של אנשים?

אנשים שעובדים בתחום משאבי אנוש סקרנים לעתים קרובות לגבי עקרונות הפסיכולוגיה האנושית והארגונית, סוציולוגיה ועקרונות ניהול. אם למדתם פסיכולוגיה, או אתם סתם מתעניינים כיצד אנשים מתנהגים ולמה, אתם כנראה מוקסמים מהטבע האנושי, ויכולים להתאים לתחום.

האם רשימת הקריאה שלך מלאה בספרים וכתבות על התנהגות אנושית בכלל, ובפרט בהקשר של עבודה? אולי הגיע הזמן שתחפשו מודעות דרושים משאבי אנוש באתרים וברשתות חברתיות.

אתם יודעים לתכנן אסטרטגיה?

האם אתם אלה שמתכננים מסלולי טיול עם משפחה או חברים, כל שיכללו את כל התחנות החשובות וישמחו את כולם? האם נהגתם לתכנן אירועים חברתיים, או עבור עמותות בהן התנדבתם? 

למרות שזה אולי לא ברור לאנשים מבחוץ, משאבי אנוש הוא למעשה תחום אסטרטגי ביותר. ב-HR, צריך כל הזמן לשקול אינטרסים וסדרי עדיפויות, אז אתם צריכים להיות מסוגלים לקחת בחשבון השפעות וחלופות. אנשי משאבי אנוש הטובים ביותר, מבינים את כל הגורמים הנלווים לקבלת החלטות עסקיות ויכולים להמציא תוכניות שלוקחות בחשבון את כל המרכיבים הללו – במיוחד האנשים. 

אתם לא מפחדים ממצבים רגישים?

האם חברים פונים אליכם כשהם זקוקים לעזרה בבעיות אישיות מסובכות? האם אתם טובים בלנטרל מצבים לא נוחים בעדינות? כאנשי משאבי אנוש, התפקיד שלכם יהיה להתערב במצבים רגישים ואישיים. אתם צריכים להיות מסוגלים לתקשר בביטחון, להקפיד על סודיות ולשמור על יחס מכבד. אתם צריכים להיות אובססיביים ליושרה ולשאוף להוגנות. משאבי אנוש צריכים להתמודד עם מצבים קשים כמו דיווחים על אפליה, הטרדות מיניות ובעיות משמעת, תוך שמירה על אובייקטיביות.

אתם אנשים נגישים?

אם אתה ידועים בתור אנשים שקל לדבר איתם, שמקשיבים בלי לשפוט ומסוגלים לעזור לאנשים לתכנן את הצעדים הבאים שלהם, יש לכם תכונות אופי שמתאימות לתחום. עובדים בכל הרמות – מהמתמחים ועד למנכ"ל – צריכים להרגיש בנוח לגשת ולדבר איתכם. ייתכן שהם אפילו יחפשו אתכם בקביעות לקבלת הכוונה ועצות, מכיוון שאתם נוטים לחפש פתרונות במקום לבחור צד.

אתם יודעים איך להשפיע על אנשים?

כאשר חברים או קרובי משפחה חולקים את הרעיונות שלהם, או את התוכניות העתידיות שלהם, האם אתם חושב על התמונה הגדולה? האם אתה מחכים לסיום דבריהם כדי להעיר על כמה דברים שהם צריכים לחשוב עליהם? האם הם נוטים להקשיב לעצות שלכם? האם במהלך ויכוחים פוליטיים סוערים אתם מצליחים לגרום לאנשים לשקול נקודת מבט אחרת?

לפעמים מנהיגים מקבלים החלטות עסקיות ולא חושבים על ההשפעה שתהיה על העובדים שלהם. זה יהיה התפקיד שלכם לשנות את מערך השיקולים שלהם, או לעזור לעובדים להתמודד איתם. נדרשים זמן וכישורי הקשבה טובים, כדי לבנות אמון ולראות את העבודה שלכם משפיעה על הארגון. עליכם להתמיד ולהיות משכנעים.

אתם רוצים לדעת מה גורם לעסקים להצליח או להיכשל?

האם אתה מתעניין בסיפורים של חברים וקרובי משפחה על עבודתם, על תחום העיסוק שלהם ועל החברות בהן הם עובדים? האם אתם תוהים מה המודלים העסקיים שלהם וכיצד החברות מתפקדות? כאשר אתם שומעים חדשות על חברה שנקלעה לצרות גדולות, האם אתם מעוניינים לגלות ולהבין מה השתבש ומה עלול היה למנוע את המשבר?

חשיבה עסקית חיונית להצלחה ב-HR. למה? כאשר אתם מציעים פתרונות משאבי אנוש או תומכים בעובדים, עליכם להבין כיצד מה שאתם מציעים מתאים, ואיך אתם יכולים להשפיע על האופן שבו העסק פועל. אחרת, לא תצליחו לשכנע אף אחד ולא תגיעו רחוק.

למען האמת, מנכ"לים ומנהלי תפעול מתאכזבים מאוד כאשר אנשי משאבי האנוש שלהם לא מבינים את העסק ואת נקודות הלחץ של החברה, או במילים אחרות – את העבודה שלהם. זה קריטי להבין את העולמות שלהם כדי להיות באמת בעלי השפעה.

מה דעתכם על הכתבה? שתפו איתנו!

אודות דיגיטלי

דיג'יווב הינו מגזין תוכן ישראלי עשיר בתכנים איכותיים ובכתבות אקטואליות. כאן תוכלו ליהנות ממאמרים וכתבות עם גישה חופשית, לספוג רעיונות חדשים, לשתף אותנו בחוויות שלכם. המידע הכי מעניין בנושאים כמו אקטואליה, אופנה, כלכלה, עסקים, ספורט, מדע, תרבות, טיפוח ויופי, הומור ועוד! אז מה בא לכם לדעת היום?

 

מה מעניין אתכם?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הכתבות האחרונות שעלו לאתר
לימודים וקריירה

קורסים דיגיטליים

קורס דיגיטלי הוא קורס לימודי המתקיים באופן מקוון, באמצעות האינטרנט. קורסים דיגיטליים מוצעים על ידי מגוון גורמים, כולל אוניברסיטאות, תאגידים, וחברות פרטיות. קורסים דיגיטליים יכולים

לכתבה המלאה >>
דילוג לתוכן