החשיבות של תוכן איכותי
כידוע לכולנו, תוכן איכותי מהווה חלק בלתי נפרד מהקריטריונים עבור קידום אורגני ונוכחות במרחב הדיגיטלי – ואלו למעשה מהווים את הבסיס עבור כל בעל עסק המעוניין לשמור על רלוונטיות ברשתות חברתיות, במנועי החיפוש ובכלל באינטרנט. מעבר לכך, תוכן איכותי עשוי להגביר את אחוזי ההמרה באתרי מסחר שכן, תוכן איכותי ורלוונטי מגדיל את זמן השהייה באתר ומחזק את האמון מול הגולשים (שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים). במילים אחרות, עסק שמניב ערך לגולשים שלו בתוכן, ככל הנראה גם יניב מכך לא מעט ערך במכירת המוצרים שלו.
מה הופך תוכן לרלוונטי ואיכותי?
- היכרות מעמיקה עם הנושא – תוכן גנרי אינו תורם יותר מדי כשזה נוגע להגברת רלוונטיות ברשתות חברתיות. ההיפך הוא הנכון – תוכן גנרי שניתן למצוא בכל אתר אחר גורם לגוגל לחשוב שאתם "סתם עוד אתר" ובמידה רבה עלול לשעמם את הגולשים. כדי ליצור תוכן מעניין, רלוונטי וייחודי שבאמת יעניין את הגולשים יש צורך בכתיבה אותנטית ש"מדברת את שפת האתר" – ולשם כך יש צורך בכותב עם היכרות מעמיקה בנושא.
- הנגשת התוכן – חשוב לא פחות לוודא שהתוכן עצמו קריא, נגיש ומסודר בצורה אסתטית ונעימה לעין. לצורך העניין, גם תוכן מעולה ורלוונטי שנכתב על ידי אדם בקיא בנושא עלול לשעמם את הגולשים אם הטקסט אינו קריא – ועל כן חשוב להקפיד להנגיש את התוכן ככל הניתן. כתיבה פשוטה היא זו שמוכרת ולכן מומלץ גם להקפיד על משפטים קצרים.
- לוודא שהתוכן לא מועתק מאתרים אחרים – שכתובים נפוצים מאוד היום – הרי כל תוכן אמור להתבסס על מקורות כאלו ואחרים. הבעיה היא, שהרבה מאוד כותבי תוכן לא מקפידים להפוך את הטקסט לאותנטי ובעצם התוצאה היא מעין חיקוי זול של מאמרים ובלוגים מאתרים אחרים. התוכן שאתם מעלים לאתר שלכם אמור להיות מעניין, אותנטי והכי חשוב – הוא אמור לחדש משהו ולהציע ערך מוסף כלשהוא לקורא.
גוגל טרנדס – כלי שלא כדאי לכם לוותר עליו
גוגל טרנדס לא בדיוק מראה לכם מה התכנים הכי "חמים", אבל כן מראה לכם את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר ולכן מומלץ לעבוד עם הכלי הזה על מנת להבין על מה תוכלו לבסס את התוכן שלכם, כמובן בהקשר של הנישה הספציפית של האתר או העסק.
לא לשכוח: הנעה לפעולה
עוד טיפ שיכול לעזור לכם מאוד להגביר את יחס ההמרה הוא לוודא שהתוכן שלכם כולל הנעה לפעולה. גם אם הקפדתם על כתיבת תוכן שמייצר רלוונטיות ברשתות חברתיות, אתם עדיין צריכים לתת לגולש מעין תמריץ לבצע פעולה מסוימת – כך שהוא הופך להיות יותר לקוח פוטנציאלי מאשר גולש אקראי באתר שלכם. במידה ומדובר במאמר שיווקי (או לחילופין, מאמר שאמור להכיל אלמנטים שיווקיים מסוימים) הנעה לפעולה אמורה להתבצע ב'טוב טעם' – בצורה עדינה, מרומזת וחכמה. הנעה לפעולה חכמה ולא אגרסיבית בסיום מאמר איכותי שנותן ערך אמיתי לקוראים ככל הנראה תביא עמה הרבה יותר המרות בהשוואה לכפתור "קנה עכשיו" בסיום מאמר בנאלי ומשעמם.





